Zašto su proverene onlajn recenzije toliko važne?

21. oktobar 2024.

4 MIN


Cover Image for Zašto su proverene onlajn recenzije toliko važne?
Sadržaj

Ako ste u potrazi za nekim proizvodom ili uslugom, znamo gde ćemo vas naći - onlajn. Potraga se davno sa žutih stranica preselila na onlajn pretraživače. Kada uspemo da pronađemo zanimljiv proizvod ili traženu uslugu, odmah ćemo se okrenuti onlajn recenzijama - Google reviews. Google reviews posmatramo kao modernizovanu verziju preporuke od-usta-do-usta. Nema bolje reklame ili anti-reklame od iskrenih iskustava osoba koje su već kupile proizvod ili isprobale uslugu.

Ukoliko binete o zdravlju svog ljubimca i želite da mu ozbezbedite vrhunsku zdravstvenu uslugu, potragu za odgovarajućim veterinarom ćete sigurno započeti onlajn. Međutim, jasno je da je ulog ovde poprilično visok. Jedno je kada na osnovu preporuka stranaca kupimo slušalice, a nešto potpuno drugo kada recenzije koristimo da pronađemo stručnjaka ili ustanovu kojoj ćemo poveriti zdravlje i život svog ljubimca.

Ako odluku o izboru veterinara donesemo samo na osnovu Google recenzija, rizikujemo da svom ljubimcu ne obezbedimo vrhunsku negu. S druge strane, vlasnici veterinarskih ordinacija su takođe na udaru jer jedna loša recenzija može probuditi sumnju i ugroziti reputaciju. Iz tog razloga se vlasnici veterinarskih ustanova i grooming salona na vreme moraju okrenuti savremenim i inovativnim trendovima, koji omogućavaju strateško onlajn reklamiranje, ali i obezbeđivanje proverenih recenzija.

Google recenzije - neproverene, bez konteksta i relevantnosti

Bez implementacije efikasnog i preciznog sistema verifikacije, Google recenzije može ostaviti bilo ko. Ako ste vlasnik poslovanja, to znači da vaše konkurente ništa ne sprečava da podele lažno iskustvo i da na taj način, bez ikakvih posledica, ugroze vašu reputaciju. Naravno, podrazumeva se da pri tome nisu nogom kročili u vaš poslovni prostor. Međutim, samo jedna (lažna) negativna recenzija je dovoljna da probudi sumnju ili čak otera potencijalne klijente.

Istraživanja pokazuju da je čak 10.7% svih Google recenzija lažno. Iz tog razloga, kompanija Google je izbrisala oko 55 miliona recenzija u 2020. godini. Ovakva statistika je zabrinjavajuća, posebno kada uzmemo u obzir da 84% osoba veruje Google recenzijama kao da su preporuke njihovih prijatelja, a procenat raste na neverovatnih 91% u starosnoj grupi 18-34 godine. Jasno je da među ovim osobama sigurno ima i vlasnika kućnih ljubimaca.

recenzije - zvezdice

Sledeći problem Google recenzija jeste nedostatak konteksta. Većina će samo baciti pogled na konačnu ocenu na Google reviews i to će biti dovoljno za donošenje odluke. Praktično, to znači da je broj zvezdica koji je dala nepoznata osoba presudan prilikom odlučivanja o kupovini ili angažmanu. S druge strane, savet ili preporuku slučajnog prolaznika na ulici verovatno ne bismo ni uzeli u razmatranje. Opet, problem postaje veći što je ulog veći. Kada je reč o zdravlju ljubimca i potrazi za veterinarom ili groomerom, ulog je ogroman.

Primera radi, osoba može ostaviti pet zvezdica zato što je lako pronašla parking mesto, prijalo joj je ćaskanje na prijemu ili joj se svideo izgled ustanove. Iako navedene varijable nisu zanemarljive prilikom ocenjivanja, jasno je da ne govore previše o kvalitetu usluge, posebno ako je reč o potrazi za stručnjakom koji bi trebalo da reši specifičan zdravstveni problem. Priča ide i u suprotnom smeru - neko će dati nižu ocenu jer je bila gužva u čekaonici ili aparat za vodu nije radio. Negativna recenzija jer aparat za vodu nije radio ide u isti koš s pozitivnom recenzijom jer je veterinar izašao u susret i usred noći spasao život psu kojeg je udario automobil.

Ako pažljivo ne pregledate sve Google recenzije, rizikujete da napravite propust, jer sve Google recenzije imaju podjednaku vrednost, jednako su relevantne i ulaze u prosek. U pitanju je prosek nečijeg zadovoljstva ili nezadovoljstva, bez obzira na kontekst, relevantnost i okolnosti.

Kako do proverenih onlajn recenzija?

Značaj Google recenzija se ne može zanemariti, ali pojedine industrije, poput onih koje se tiču zdravlja i nege, ipak moraju zahtevati više standarde. Ako ste vlasnik veterinarske ustanove ili grooming salona, priključivanje platformi koja omogućava prikupljanje verifikovanih recenzija, uz poboljšanje onlajn vidljivosti i otvaranje mogućnosti za dalje unapređenje vašeg poslovanja - predstavlja pun pogodak! S tom idejom na umu na scenu stupa Hipokratija PET!

Hipokratija PET predstavlja jednostavno i automatizovano rešenje za prikupljanje iskustava vlasnika kućnih ljubimaca.

Recenzije stvarnih korisnika

Verifikacija podeljenih iskustava je veoma važna kada je reč o zaštiti reputacije poslovanja, ali i bezbednosti pacijenata/klijenata.

Hipokratija PET omogućava prikupljanje proverenih recenzija od stvarnih korisnika i to odmah nakon pružanja usluge. Korisnik dobija Viber obaveštenje i pristup kratkoj anketi, putem koje ocenjuje svoje zadovoljstvo uslugom. Uslugu i veterinarsku ustanovu ili grooming salon, korisnik ocenjuje prema utvrđenim kriterijumima. Uneti podaci se dalje statistički obrađuju i vlasnik dobija detaljan uvid. Javni profil omogućava prikaz poslovanja svim korisnicima platforme. Na ovaj način se postiže bolja vidljivost na tržištu, a potencijalni korisnici mogu pronaći sve potrebne informacije.

devojka i pas

Ocenjivanje po različitim kriterijumima

Da bi se izbegla glavna boljka Google reviews - recenzije bez konteksta i relevantnosti, Hipokratija PET omogućava ocenjivanje usluge po različitim kriterijumima. Dakle, klijent zasebno ocenjuje kvalitet usluge, higijenu, cenu, vreme čekanja. Na kraju je prikazana i prosečna ocena, ali samo kao osnovna smernica. Jasno su naznačene i ocene prema svakom pojedinačnom kriterijumu. Primera radi, osoba može dati nižu ocenu za “cenu” jer smatra da je uslugu previše platila. S druge strane, može dati visoku ocenu kada je u pitanju kvalitet usluge jer je problem rešen brzo i uspešno. Na taj način, neko ko pogleda ovu recenziju može sam odlučiti da li je spreman da izdvoji nešto više novca za vrhunsku uslugu.

Efikasna pretraga

Ako postoji konkretan problem za koji se traži najbolje rešenje, Google recenzije neće biti od velike pomoći. Hipokratija PET omogućava detaljnu i specifičnu pretragu po nazivu poslovanja, specijalizaciji ili vrsti problema. Specifična pretraga rezultira konkretnim rešenjima i uvidom u iskustva vlasnika ljubimaca iz svih krajeva Srbije.

Ako želite da širite svoje poslovanje, povećate broj korisnika i ostvarite veće prihode, vreme je da se okrenete savremenim trendovima. Kada je u pitanju pružanje usluga iz oblasti zdravstva ili nege, situacija je još ozbiljnija. Pažljivo građenje i održavanje onlajn reputacije mora biti prioritet jer se na taj način postavljaju temelji poverenja s budućim klijentima.

veterinarka i pas

Vlasnici kućnih ljubimaca mogu koristiti plaformu Hipokratija PET da podele svoje lično iskustvo, daju preporuku ili kritiku. Čak i kritike mogu biti od pomoći veterinarskim ustanovama i grooming salonima, jer na taj način vlasnici i zaposleni postaju svesni propusta i nedostataka i znaju gde ima prostora za unapređenje kvaliteta usluge.

Hipokratija PET platforma je osmišljena kao digitalni prostor u kome se susreću ljubitelji životinja i povezuju s pravim stručnjacima iz oblasti veterine ili nege. Svim veterinarskim ustanovama i grooming salonima koji žele da unaprede zadovoljstvo postojećih korisnika, privuku više novih korisnika, ostvare veće prihode i pospeše kvalitet usluge, predlažemo da se priključe Hipokratija PET zajednici!

Hipokratija Logo
Veterinarske ambulanteArrow RightSaloniArrow RightUslugeArrow RightUstanoveArrow RightBlogArrow Right