Zašto je SEO važan za veterinarske ustanove i grooming salone?
7. novembar 2024.
∙
5 MIN

Ako želite da razvijate poslovanje svoje veterinarske ustanove ili grooming salona, pravo mesto za oglašavanje je onlajn prostor. U pitanju je prostor u kojem će se u određenom trenutku sigurno naći svi potencijalni korisnici vaših usluga. Važno je da se vaša poruka nađe u pravo vreme na pravom mestu.
Kada govorimo o pravom mestu, prvi rezultati Google pretrage su uvek pun pogodak. U prilog govori i činjenica da u preko 70% slučajeva posetioci kliknu na jedan od prvih pet rezultata izlistanih na prvoj stranici rezultata pretrage. Plasiranje u prvih pet rezultata Google pretrage znači da je pretraživač prepoznao vaše poslovanje kao verodostojnog predstavnika date industrije i smatra da osobi koja je pokrenula pretragu upravo vi možete pružiti vrhunsku uslugu.
Međutim, rezervacija prvih par mesta među rezultatima Google pretrage (kada je poredak organski i nisu u pitanju sponzorisane objave) zahteva trud i znanje. Upravo tu na scenu stupa SEO. Mnogi su čuli za SEO, ali nisu sigurni šta se sve krije iza ova tri slova.
Šta predstavlja SEO?
SEO (Search Engine Optimisation) je proces koji objedinjuje sve aktivnosti koje za cilj imaju pozicioniranje sajta na što višoj poziciji među organskim rezuiltatima pretrage određenog pretraživača. U ulozi pretraživača je najčešće Google (najveći pretraživač, drži oko 90% tržišta), ali se optimizacija može raditi i za druge pretraživače: Yahoo, Bing, Yandex, pa i YouTube.
Optimizacija podrazumeva preduzimanje određenih koraka i implementaciju elemenata, kako bi se sadržaj (on-page i off-page) prilagodio zahtevima pretraživača. Krajnji rezultat je bolja onlajn vidljivost i privlačenje većeg broja posetilaca. Veći broj posetilaca automatski povećava verovatnoću ostvarivanja konverzije (najčešće prodaje) i na taj način se ostvaruje i veća zarada.
Ako se sajt vašeg poslovanja za određene ključne reči ili fraze nalazi među prvim rezultatima pretrage, obim posetilaca koji će vas naći putem jednostavne Google pretrage će biti značajan. S druge strane, veoma je važno na vreme precizno utvrditi važne ključne reči i tačno podesiti sve SEO parametre. U suprotnom, uložen trud neće doneti rezultate. Ako se sajt uopšte ne pojavljuje na prvoj stranici pretrage, gotovo je sigurno da optimizacija nije dobro odrađena. Takav sajt je praktično “duh” u onlajn svetu, budući da ga niko ne vidi među rezultatima pretrage.
On-page SEO, off-page SEO i tehnička optimizacija
Optimizacija prema zahtevima pretraživača je proces koji ima efekte na više elemenata onlajn nastupa. Uopšteno, govorimo o tri različite kategorije SEO aktivnosti:
On-page SEO, kako mu i samo ime kaže, uključuje aktivnosti na samom sajtu: upotreba ključnih reči i fraza u sadržaju na sajtu, optimizacija meta naslova, meta opisi, eksterno linkovanje, HTML kod, tagovi naslova, alt tagovi, SSL sertifikat…
Off-page SEO obuhvata aktivnosti i strategije van sajta i značajno utiče na gradnju reputacije brenda: beklinkovi, recenzije, sadržaj na društvenim mrežama koji vodi ka sajtu (content marketing, influenser marketing), guest postovi…
Tehnički SEO se odnosi na unapređenje tehničkih aspekata sajta: brzina, arhitektura, nedupliran sadržaj, broken linkovi, optimizacija za mobilne uređaje, XML mapa sajta… Cilj tehničke optimizacije jeste da sam sajt učini razumljivim pretraživaču - jasno je šta se nudi, na kojoj lokaciji i kome su usluge namenjene. Na taj način pretraživač utvrđuje kome bi sajt trebalo preporučiti kao rezultat pretrage po važnim ključnim rečima.
SEO priča može delovati poprilično komplikovano, posebno ako se tek upoznajete s celim procesom. Naravno, svako sam odlučuje koliko će duboko da uđe u ovu priču, ali vlasnici poslovanja moraju biti svesni da ih svaki propust može skupo koštati. Pažljivo sprovedena, sveobuhvatna i održavana optimizacija uvek donosi najbolje rezultate.

Pored toga, svi profesionalni Hipokratija PET profili su optimizovani za pretraživače kao što je Google. To bi značilo da će ocene i recenzije koje dobijete na Hipokratija PET platformi biti dostupne i prilikom Google pretrage. Nema boljeg načina da potencijalnim pacijentima ili klijentima ulijete poverenje i navedete ih da stupe u kontakt.
Ako želite da razvijete svoje poslovanje i da vaš brend postane prepoznatljiv onlajn, ali niste sigurni odakle da krenete i sve vam deluje komplikovano i pomalo zastrašujuće, pravi je trenutak da nas kontaktirate. Individualnu ponudu krojimo prema potrebama i željama svakog novog klijenta, a zajedničkim snagama vašu veterinarsku ustanovu ili grooming salon možemo pozicionirati među prvih pet rezultata Google pretrage.