Važnost marketinga u PET industriji - saveti za veterinare i groomere
22. oktobar 2024.
∙
4 MIN
Pružate vrhunsku uslugu? Potencijalni korisnici o tome moraju biti obavešteni! Podjednako je važno i da održite kontakt s postojećim korisnicima vaših usluga jer na taj način gradite poverenje i podstičete vernost. Dakle, priču o svom poslovanju bi trebalo da započnete daleko pre nego što pacijent ili klijent zakuca na vrata, i da nastavite i nakon što korisnik napusti ustanovu ili salon. Za ceo proces je presudan marketing - na odgovarajući način, u odgovarajuće vreme i na odgovarajućem mestu.
Marketing pomaže da započnete komunikaciju s korisnicima
Za gradnju svakog odnosa, važna je adekvatna i kontinuirana komunikacija. Marketing vam daje moć da uspostavite komunikaciju s postojećim i potencijalnim korisnicima usluga, da ih informišete, edukujete, savetujete i inspirišete.
Zahvaljujući razvoju digitalnog marketinga, danas je u ponudi čitav niz različitih oblika onlajn reklamiranja: reklame i objave na društvenim mrežama, video zapisi, blog tekstovi… Međutim, raspoložive resurse ne bi trebalo rasipati na sve strane, nego doneti odluku kuda i na koji način ih usmeriti. Ako niste sigurni kojim kanalima komunikacije se okrenuti, postavite sebi sledeća pitanja:
Cilj - Šta želite da poručite pacijentima? Publika - Na koji način ciljana publika želi da se s njom komunicira? Format - Koji format će publiku navesti na interakciju? Jezik - Koji način i ton komunikacije najviše odgovara ciljanoj publici?
Trebalo bi imati na umu da vlasnici kućnih ljubimaca najčešće nisu stručnjaci iz oblasti lečenja i nege životinja. To bi značilo da komunikacija nikada ne sme biti preopterećena složenim stručnim izrazima, ali i da se kroz ubedljivu i adekvatno formulisanu poruku možete istaći i zadobiti njihovo poverenje.
Marketing omogućava da ostanete u kontaktu s korisnicima
Marketing vam može pomoći da uspostavite kontakt s korisnicima, ali i da dalje negujete komunikaciju. Komunikaciju možete započeti na različitim platformama i na različite načine: društvene mreže, imejl (njuzleter), veb-sajtovi, video sadržaj…
Ukoliko ste u nedoumici gde da započnete komunikaciju s ciljanom publikom, raspitajte se na kojoj platformi korisnici vaših usluga provode najviše vremena. U onlajn prostoru gde najčešće borave vaši pacijenti ili klijenti, trebalo bi da se nađe i vaša reklama. Takođe, vodite računa da publici pored reklame ponudite i zaista korisne informacije. Dakle, marketinška poruka bi trebalo da bude diskretno upakovana u čitav niz korisnih saveta. Na ovaj način pokazujete brigu i spremnost da pomognete, a istovremeno pružate dokaz svoje stručnosti.
Ako objavljujete organski sadržaj na bilo kojoj platformi, nemojte očekivati značajne rezultate posle samo nekoliko dana oglašavanja. Poverenje se gradi polako, ali rezultat neće izostati. Trud će se sigurno isplatiti i uspećete da upostavite nove veze s potencijalnim korisnicima usluga, ali i da dodatno ojačate postojeće veze s redovnim klijetnima ili pacijentima.
Marketing podstiče korisnike na interakciju
Marketing u sferi zdravlja i nege životinja će motivisati potencijalne korisnike usluga da se aktiviraju i stupe u kontakt s veterinarskim ustanovama i grooming salonima. Poziv na akciju (CTA - Call-To-Action) predstavlja najefikasniji način podsticanja korisnika da preduzmu određenu akciju i trebalo bi da bude ključni deo svih marketinških napora. Iako je uspostavljanje komunikacije veoma važno, ceo proces zapravo vodi ka tome da se postigne direktan kontakt i ostvari saradnja.
Poziv na akciju (CTA) se može formulisati na više načina:
- Zakažite termin
- Pročitajte više
- Podelite na društvenim mrežama
- Prijavite se na njuzleter
Iako poruka koju šaljete u etar može biti veoma interesantna, akcija neće doneti rezultate ako publiku ne usmerite ka željenom cilju i ne navedete na naredni korak. Dakle, objavu će publika pročitati, neko će nešto i zapamtiti, ali bez konkretne akcije (konverzije), vaši marketinški napori neće biti plodonosni. Prilikom formulisanja CTA vodite računa i o dizajnu. Poruka bi trebalo da bude jasna i precizna, kako bi zadržala pažnju publike.
Marketing pomaže u izgradnji poverenja
Istaživanje kompanije HubSpot je otkrilo da čak 70% ljudi potpuno veruje onlajn recenzijama. Samim tim, uspešna strategija onlajn marketinga mora uključivati i povratne informacije korisnika usluga. Potencijalni korisnici usluga s pravom očekuju da će svako poslovanje uvek nastojati da se prikaže u najboljem svetlu. Ako i postoje neki propusti ili problemi, poslovanja će se potruditi da ih zadrže van kanala komunikacije.
Proverene onlajn recenzije su nešto potpuno drugačije - otvoren prostor koji stvarni korisnici usluga mogu iskoristiti da ocene, pohvale, ali i kritikuju. Jasno je da će ovakva informacija potencijalnim korisnicima biti veoma vredna, posebno ako su u potrazi za stručnjakom kome će poveriti zdravlje svog ljubimca. Čitajući iskustva drugih klijenata ili pacijenata, potencijalni korisnici stiču prve utiske o kvalitetu tretmana i standardu nege u ordinaciji ili salonu. Dakle, prvi utisci se formiraju i pre nego što se uspostavi stvarni kontakt s poslovanjem. Mnogi će upravo na osnovu proverenih onlajn recenzija rešiti da rezervišu prvi termin.
Kako do proverenih onlajn recenzija?
Hipokratija PET je platforma koja je posvećena upravo prikupljanju proverenih iskustava stvarnih korisnika usluge. Hipokratija PET predstavlja digitalni prostor u kome se susreću ljubitelji životinja i povezuju s pravim stručnjacima iz oblasti veterine ili nege. Poslovanja su na platformi predstavljena kroz posebne profile, koji sadrže recenzije korisnika, ocene prema različitim kriterijumima, kratak opis i kontakt detalje. Recenzije podeljene na Hipokratija PET platformi se dalje mogu deliti na društvenim mrežama, a putem vidžeta i postaviti na veb-sajt veterinarske ustanove ili grooming salona. U pitanju je lak i jednostavan način da se dodatno ojača onlajn reputacija.
Svim veterinarskim ustanovama i grooming salonima koji žele da unaprede zadovoljstvo postojećih korisnika, privuku više novih korisnika, ostvare veće prihode i pospeše kvalitet usluge, predlažemo da se priključe Hipokratija PET zajednici! Bogatu paletu usluga uvek prilagođavamo individualnim potrebama svakog novog klijenta. Zajednički cilj nam je unapređenje poslovanja i korisničkog iskustva, na opšte zadovoljstvo veterinarskih ustanova, grooming salona, vlasnika ljubimaca i voljenih šapa.