Saveti za građenje snažnog onlajn brenda - veterinarske ustanove i grooming saloni!

23. oktobar 2024.

5 MIN


Cover Image for Saveti za građenje snažnog onlajn brenda - veterinarske ustanove i grooming saloni!
Sadržaj

Ako želite da povećate obim posla i privučete nove klijente, pružanje usluge bez rada na gradnji identiteta neće doneti rezultate. Konkurent koji zna kako da se ponaša u digitalnom prostoru i ume da privuče pažnju ciljane publike, verovatno će postati magnet za klijente koji su mogli biti vaši. Naravno, stručnost u obavljanju posla se i dalje ceni, ali da bi se usluga uopšte pružila, klijente je prvo neophodno privući.

Ista priča je i u industrijama koje se tiču pružanja usluga iz oblasti zdravstva ili nege. Preporuke od-usta-do-usta nisu beznačajne, ali vas svakako ograničavaju na određeni krug ljudi. Da bi priču o svom poslovanju počeli da širite digitalnim prostorom, prvo bi trebalo poraditi na brendingu. Snažan identitet je ključan za svaku veterinarsku ustanovu ili grooming salon koji žele da se izdvoje od konkurencije i privuku korisnike. Dobro osmišljen i dizajniran onlajn identitet će pomoći u uspostavljanju svojevrsne ličnosti brenda i tako pokrenuti komunikaciju, ali i zaslužiti poverenje budućih korisnika.

Osmišljavanje zanimljivog logotipa i zvučnog slogana su dobar početak, ali kreiranje kompletnog identiteta zahteva mnogo više truda i ulaganja. Trebalo bi se osvrnuti na sve aspekte iskustva korisnika i to od inicijalne komunikacije, zakazivanja pregleda, do samog pregleda ili zahvata i nege.

Definisanje identiteta brenda

Pre kreiranja bilo kakvih vizuelnih elemenata, važno je definisati identitet brenda: utvrditi vrednosti, ciljanu publiku i jedinstvenu ponudu.

Vrednosti koje cenite i usvajate će u značajnoj meri uticati na način na koji vas ciljana publika percipira i temelj su za gradnju poverenja. Ukoliko vam ovaj zadatak deluje pomalo komplikovano i ne znate odakle da počnete, predlažemo da postavite sledeća pitanja:

  • Koja je misija naše veterinarske ustanove/grooming salona?
  • Koje vrednosti i uverenja želimo da istaknemo?
  • Koje asocijacije želimo da povežemo s brendom?

Odgovori na ova pitanja će vam pomoći da postavite osnovu za kreiranje identiteta, a pomoći će vam i u realizaciji narednih koraka.

Određivanje ciljane publike uključuje razumevanje demografije i potreba vaših idealnih klijenata ili pacijenata. Povratne informacije do kojih možete doći kroz ankete i upitnike vam mogu pomoći da bolje upoznate ciljanu publiku i unapredite korisničko iskustvo. Proces brendiranja i svi marketinški napori moraju biti prilagođeni željama i potrebama trenutnih i budućih korisnika vaših usluga.

Jedinstvena ponuda je ono što će vas izdvojiti od konkurencije. U fokusu može biti određena usluga, implementacije najsavremenije tehnologije ili posvećenost zadovoljstvu korisnika. Analiza konkurencije će vam pomoći da utvrdite u kojim se oblastima možete istaći, a usput možda i otkrijete “propuste” na tržištu i tako dobijete priliku da dodatno obogatite svoju ponudu.

Dizajniranje logotipa

Nakon definisanja identiteta brenda, vreme je za dizajniranje vizuelnih elemenata. Pravi je trenutak da cela priča oživi! Logotip ima težak zadatak da verno prati identitet brenda. Logo bi trebalo da bude jednostavan, prepoznatljiv i nezaboravan, ali mora odražavati i ličnost vašeg poslovanja.

Budući da bi sve navedeno trebalo upakovati u jednu sličicu, savet je da ovaj zadatak prepustite stručnjacima. Grafički dizajner će nastojati da na najbolji način predstavi vaše poslovanje, bez previše komplikovanja i gubljenja u detaljima. Većina dizajnera će ponuditi više opcija i dozvoliti vam i da kombinujete osmišljena rešenja.

dizajn logotipa

Ipak, važno je da znate osnovne funkcije i odlike dobrog logotipa, kako u ceo proces ne biste ušli u potpunom mraku.

Koje su glavne odlike dobrog logotipa?

  • Jednostavnost. Logotip bi trebalo a bude jednostavan, lako prepoznatljiv i razumljiv na prvi pogled. Previše detalja može učiniti da logotip deluje neuredno i da se teško tumači.
  • Odgovarajuće boje. Vodite računa o bojama koje birate za svoj logotip. Ako su u vašem poslovnom prostoru već zastupljene određene boje, trudite se da te iste boje prenesete i na svoj onlajn identitet. Ukoliko tek birate boje, možete se voditi nekim ustaljenim asocijacijama. Primera radi, plava se povezuje s poverenjem i profesionalizmom, a zelena boja s blagostanjem i zdravljem.
  • Odgovarajući font. Font takođe može uticati na snagu poruke koju šaljete. Predočite grafičkom dizajneru da želite da istaknete snagu i samopouzdanje ili sofistiranost i eleganciju.
  • Prilagođavanje. Imajte na umu da ćete isti logotip koristiti na različite načine: od veb-stranice, preko oglasa, do vizit karti. Vodite računa da logo bude razmljiv i čitljiv u svim veličinama i na različitim pozadinama.

Određivanje tona i načina obraćanja

Ton i načina obraćanja bi trebalo da budu konzistentni kroz sve kanale komunikacije: od veb-stranice, preko društvenih mreža, do raznih marketinških materijala. Komunikaciju bi trebalo prilagoditi i ranije ustanovljenim vrednostima i identitetu poslovanja, kao i preferencijama ciljane publike.

Za početak, možete se voditi ovim smernicama:

  • Budite komunikativni. Komunikativnost će korisnici tumačiti kao predusretljivost i iskrenu brigu. Tokom komunikacije izbegavajte korišćenje tehničkih termina, koji korisnicima mogu biti nepoznati.
  • Dodajte vrednost komunikaciji. Ljubaznost i pristupačnost u komunikaciji su veoma važni. Međutim, potrudite se da komunikaciju obogatite edukativnim i korisnim informacijama o uslugama koje pružate ili uopšteno o zdravlju i nezi ljubimaca.
  • Koristite povratne informacije. Povratne informacije su zlata vredne ako zaista želite da ispratite potrebe i želje korisnika. Povremene ankete su poželjne, kako biste prikupili informacije i prilagodili svoj onlajn pristup.

pas kod veterinara

Personalizacija iskustva korisnika

Ništa ne govori više o vašoj posvećenosti svakom pacijentu ili klijentu od individualizovanog pristupa. Ovakav pristup je nešto što se veoma ceni i na ovaj način ćete obezbediti bazu lojalnih korisnika vaših usluga.

Personalizovani pristup podrazumeva korak više od primene standardnih procedura i tretmana. Potrebno je odvojiti dodatno vreme kako bi se razumele jedinstvene potrebe i preferencije svakog korisnika. Uzimajući u obzir medicinsku istoriju, način života i ciljeve tretmana, pacijentu ili klijentu možete obezbediti individualizovan plan lečenja ili nege. Vlasnici ljubimaca će prepoznati dodatnu posvećenost i zauvek vam pokloniti svoje poverenje.

Važno je da kreirate i udobrno i prijatno okruženje. Ljubimci, a samim tim i njihovi vlasnici, će možda biti uznemireni pred tretman. Muzika, igračke za ljubimce, časopisi ili televizor za njihove vlasnike, mogu biti pun pogodak u pokušaju da se razbiju trema i nervoza.

Brzo reagovanje na povratne informacije pokazuje vašu posvećenost zadovoljstvu korisnika i spremnost na unapređenje kvaliteta usluga. Čak se i kritika može iskoristiti kao putokaz u kojoj oblasti poslovanja ima prostora za dodatna poboljšanja. Povratne informacije onlajn jasno mogu prikazati da li je ton i način obraćanja efikasan i da li poruka na željeni način stiže do ciljane publike. Ako u komentarima preovlađuju pitanja i nedoumice, jasno je da postoje propusti u komunikaciji. Ne libite se da korisnike direktno pitate na koji način možete pospešiti komunikaciju ili unaprediti način na koji pružate svoje usluge.

Pitanja koja možete postaviti:

  • Da li postoje neke posebne usluge ili tretmani koje biste želeli da vidite u našoj ponudi u budućnosti?
  • Po čemu se naša veterinarska ustanova/grooming salon razlikuje od drugih koje ste posetili?
  • Šta vas je navelo da odaberete upravo našu veterinarsku ustanovu/grooming salon?

devojka koja drži psa

Uspostavljanje snažnog onlajn prisustva važno je za svaku veterinarsku ustanovu i grooming salon i ključno je za privlačenje relevantnih korisnika i razvoj poslovanja. Međutim, teško je držati pod koncem kompletno poslovanje, pružiti odgovarajuću uslugu, perfektno voditi računa o administraciji i dovoljno se posvetiti onlajn angažmanu. Na svu sreću, tu je Hipokratija PET!

Hipokratija PET predstavlja jednostavno i automatizovano rešenje za prikupljanje iskustava vlasnika kućnih ljubimaca. Naše rešenje omogućava prikupljanje recenzija stvarnih korisnika i to odmah nakon pružanja usluge. Putem Hipokratija PET vidžeta, ustanove su u prilici da iskustva podele i na svojoj veb-stranici. Nema bolje reklame od zadovoljnog korisnika!

Automatizovanim prikupljanjem verifikovanih recenzija, veterinarske ordinacije i grooming saloni štede vreme i resurse i blagovremeno i kontinuirano dobijaju vredne povratne informacije. Svaka pohvala će biti dodatni vetar u leđa, a svaka kritika otvorena mogućnost da se unapredi korisničko iskustvo. Veterinarskim ustanovama i grooming salonima koji žele da unaprede zadovoljstvo postojećih korisnika, privuku više novih korisnika, ostvare veće prihode i pospeše kvalitet usluge, predlažemo da se priključe Hipokratija PET zajednici!

Zajedno možemo brinuti o ljubimcima, usrećiti vlasnike i unaprediti poslovanje!

Hipokratija Logo
Veterinarske ambulanteArrow RightSaloniArrow RightUslugeArrow RightUstanoveArrow RightBlogArrow Right